Ο Βασίλης Βαμβακάς είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Επικοινωνίας στο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις του αφορούν στην κοινωνιολογία της επικοινωνίας, με έμφαση στη δημοφιλή κουλτούρα και στη σχέση ιδεολογίας και μέσων επικοινωνίας. Βιβλία που έχει συγγράψει και επιμεληθεί είναι: Εκλογές και επικοινωνία στη Μεταπολίτευση. Πολιτικότητα και Θέαμα (Σαββάλας, Αθήνα, 2006), Η Ελλάδα στη δεκαετία του ’80. Κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό λεξικό (Επίκεντρο, 2015 Θεσσαλονίκη, συνεπιμέλεια με Παναγή Παναγιωτόπουλο), Ο Λόγος της κρίσης. Πόλωση, βία, αναστοχασμός στην πολιτική και δημοφιλή κουλτούρα (Επίκεντρο, 2015), Αμερικανικές σειρές στην ελληνική τηλεόραση. Δημοφιλής κουλτούρα και ψυχοκοινωνική δυναμική (Παπαζήσης, Αθήνα, 2017, συνεπιμέλεια με Αγγελική Γαζή), 50 χρόνια ελληνική τηλεόραση (Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη, 2018, συνεπιμέλεια με Γρηγόρη Πασχαλίδη), 70 χρόνια έντυπη ελληνική διαφήμιση: Καταναλωτική κουλτούρα καταναλωτικά πρότυπα, στρατηγικές επικοινωνίας (Επίκεντρο Θεσσαλονίκη, 2021, συνεπιμέλεια με Κλειώ Κεντερελίδου).